Marco Hees

Wie ben ik

Kernwoorden: consultant, trainer/coach, strategie, innovatie, MVO, supply chain, marketing logistics, programma management, business modelling

HBO-trainer/docent, (interim) consultant en zelfstandig MVO-ondernemer met een brede academische achtergrond en ruime advies- en managementervaring in een internationale commercieel-technische omgeving. Gedurende zijn loopbaan was hij bij Tata Steel, Nozema/KPN, Philips/NXP, en diverse (online) mediabedrijven, verantwoordelijk voor de uitwerking en interne/externe afstemming van strategische innovatie- en verandertrajecten op het gebied van distributielogistiek, customer service en inzet van nieuwe media. Momenteel verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam als docent, examinator en afstudeerbegeleider. In nauwe samenwerking met brancheorganisaties EVO en FENEDEX ontwerp en verzorgt hij daarnaast intensieve trainingen (inclusief in-company) op het gebied van logistiek, international trade marketing, effectieve communicatie, marketingstrategie, project- en verandermanagement. Via een groeiend netwerk van duurzame handels- en bouwbedrijven en een eigen kleinschalig opleidingsbedrijf met webshop werkt hij als MVO-ondernemer actief aan meer biodiversiteit, een circulaire economie en een gezonde toekomst. De basis van zijnĀ MVO-bedrijfsmodel: nichemarketing (imkerij/bijenteelt), een actieve on/offline community en de circulaire cradle-to-cradle gedachte.